*****************
Nabízíme volné pracovní místo na tyto pozice:
* kuchařka/
vedoucí
kuchařka
* asistent pedagoga
* sociální asistent
Více informací zde.
Výuka trochu jinak – PROJEKTOVÁ VÝUKA VE FYZICE. TÉMA – JADERNÁ FYZIKA – 9. třída
Znakem projektové výuky nebo projektového vyučování je snaha propojovat poznatky z různých oblastí s tím, s čím se žáci setkávají i v běžné realitě. Obliba projektové výuky pramení právě z toho, že tato metoda umožňuje překlenout roztříštěnost poznatků a častou odtrženost výuky od reality života, dává žákům určitý prostor k vyhledávání informací – počítače, odborná literatura, encyklopedie....
Projektová výuka umožňuje zapojení žáka dle jeho individuálních možností;
Žák získává silnou motivaci k učení;
Žák přebírá zodpovědnost za výsledek práce;
Rozvíjí se samostatnost žáka;
Žák se učí pracovat s různými informačními zdroji;
Žák se učí řešit problémy;
Žák konstruuje své poznání (konstruktivismus);
Žák využívá svých nabytých znalostí a dovedností, získává nové;
Žák získává dovednost organizační, řídící, plánovací, hodnotící;
Žák získává globální celkový pohled na řešený problém;
Žák se učí spolupracovat;
Žák rozvíjí své komunikativní schopnosti;
Žák se učí vzájemnému respektu;
Žák rozvíjí svou tvořivost, aktivitu a fantazii..
V březnu žáci 9. třídy pracovali ve 4 skupinách se 4 tématy týkajících se jaderné fyziky. Každá skupina se s tématem poprala dle svých možností a schopností. Ve většině případech velice dobře. Největší problém se vyskytl v závěrečné fázi – v pretentaci vlastního tématu, kde se opět potvrdilo, že obhájit si svou práci a předvést před spolužáky je vzhledem k nedostatečné slovní zásobě mnohdy oříšek. Budeme se této formě výuky, i přes náročnost přípravy, věnovat více a projektové vyučování si vyzkoušíme i v jiném předmětu než jen ve fyzice.
Slámová Dagmar