znak ZŠ Habartov
Základní škola Habartov
Karla Čapka 119, okres Sokolov
Tel.: +420 352 692 547
město Habartov

*****************

Nabízíme volné pracovní místo na tyto pozice:

* kuchařka/

   vedoucí

   kuchařka

* asistent pedagoga

* sociální asistent

Více informací zde.

Vážení přátelé školy,

začátkem května naši žáci společně se žáky německé základní školy Lengenfeld pokračovali v projektu ERASMUS+ „po stopách GEOTHEHO“. Žáci z německé základní školy Legenfeld přijeli tentokrát za námi, na naše území, do našeho státu a tří denní pobyt byl v řežiji našich dětí a pedagogů.

                Příjezd a cesta německých dětí proběhla v pořádku a tak za námi dorazili v početném složení a s dobrou náladou. Část německých dětí byla ubytována v rodinách našich žáků a druhá část v pensionu . Úvodní den jsme  všichni společně opět rozmlouvali a hledali k sobě cestu. Pro děti z německé školy byla na úvod připravena prohlídka školy, kde mohli nahlédnou do výuky jazyka. Konkrétně se účastnili hodin německého jazyka a anglického jazyka. V hodině němčiny, kterou vedla pí. Bc. Vaňková děti pracovaly s texty a pracovními papíry, které se týkaly Goetheho. Měly se prezentovat  a  přednést,  čím do projektu prozatím prispěly. Hodina byla škvělá, zadané úkoly na žáky, jak německé tak naše české, platily. Dále děti mohly jít do hodiny angličtiny, kde sl. Herinková Dis. měla připravenou příjemnou výuku anglického jazyka. Žáci v hodině angličtiny byly vedeni k tomu, aby se rozmulivili a snažili se vše vyjadřovat společným jazykem. Žáci v hodině hráli, komunikovali a byli zapojeni do hry, kterou by  mohli připodobnit hře  RISKUJ. Hodina byla moc pěkná a bylo vidět, že děti se v anglickém jazyce cítí příjemněji něž jazyce  německém.  Žáci dobře spolupracovali a hlavně komunikovali  po většinu času v anglickém jazyce. Po obědě jsme pokračovali sportovní aktivitou a to hrou RINGO. Hra všechny strhla a dobře se bavili, hrálo se jak na body tak i jen jako“ srandamač“.  Den jsme završili koupáním v habartovské šachtě, kde jsem krásně ukončili horký den.

                Den druhý byl v duchu návštěvy památek a významných míst spojených s Goethem. Tento den byl v režii paní Vaňkové. Děti čekala návštěva vyhlídky Diany a absolvování Goetheho cesty v Karlových Varech. Vyhlídka všechny zaujala a díky počasí, které nás zastihlo, byla cesta z vyhlídky příjemná. Cesta zpět byla náročnější,  protože děti musely absolvoval několik míst, které byly od sebe poměrně dost vzdáleny. Po náročném dopoledni nás čekal vynikající oběd v Horách, kde pro děti byly připraveny klasické české pokrmy. Den jsme završili zničujícími otázkami, kde jsme si my pedagogové ověřili, co si děti z památek uchovaly.

                Den třetí, poslední den pobytu,  jsme navštívili Mariánské Lázně a Kynžvart. Vyjížděli jsme časně ráno, aby jsme vše byli shopni zvládnout a stihnout. V pořadí jako první nás čekaly Mariánské Lázně, konkrétně Goetheho muzeum a Goetheho náměstí. Muzeum jsme měli celé pro sebe a tím pádem jsme si měli čas vše dobře prohlédnout. Muzeum obsahovalo dobové věci spojené se životem Goetheho, dále místa/místnosti,  ve kterých Goethe pobýval a vše bylo završeno promítnutím krátkého dokumentu v prostorách muzea. Po prohlídce muzea jsme následně šli na mariánskolázeňskou kolonádu, kde jsme žákum ukázali kus kultury lázeňsého města – také jsme nakupovali suvenýry. Po Mariánských Lázních následnoval Kynžvart, konkrétně zámek Kynžvart. V zámku Kynžvart jsme absolvovali prohlídku zámku, okruh který nám nastínil fungování a život zámku. Zámek má nádherné prostřeí, které vezme člověku dech. Po prolídce zámku a zámeckého dvora jsme šli na oběd. Oběd pro nás byl připraven v zámecké restauraci, ketrá byla krásná, velká a naše početná skupina se zde cítila velmi dobře a vše bylo spečetěno ještě výborným jídlem. Pro všechny byl připraven řízek, brambor, kofola. Po vynikajícím obědě jsme si šli ještě prohlédnout zámecký les. Zámecký les je krásné prostředí zámku se spousty monumentů schovaných v korunách stromů. Tento náročný den jsme zakončili příjemnou cestou zpět, kdy i za velkých venkovných teplot nikdo neztrácel náladu a tak jsme cestou zpět zpívali písně,  jak české tak německé. Nutno dodat, že i řidička a učitelé. Následovalo náročné loučení.  Je vidět, že projekt plní co plnit má a to, že dokáže spojit žáky, studenty Evropy.  Rodiny, které měly u sebe ubytované německé děti byly u loučení a z emocí bylo vidět, že se měli po celou dobu skvěle.

                                                                              Roman Kysilka

pastelka pastelka pastelka pastelka pastelka
knihy