*****************
Nabízíme volné pracovní místo na tyto pozice:
* kuchařka/
vedoucí
kuchařka
* asistent pedagoga
* sociální asistent
Více informací zde.
Jan Hus se stal jedním z největších Čechů všech dob. Jeho životní příklad po staletí inspiruje k následování. Husův popel byl rozmetán do Rýna, přesto jeho učení a hodnoty, které vyznával a pro které žil i zemřel, dodnes ovlivňují celé národy a společenství.
Hus po sobě zanechal stopy. Tyto stopy – hodnoty – nám v české zemi leží pod nohama, a my je můžeme ignorovat a přehlížet, ale stále zde jsou. Můžeme je také pošlapat tím, že jimi v srdci pohrdneme kvůli tomu, že jsou příliš staré a do dnešní doby se nehodí. Nebo se k těmto hodnotám můžeme přihlásit a postavit se na ně tím, že jim uvěříme a začneme je následovat svým každodenním životem.
Husí stopy Jana Husa ukazují na určitou symboliku, kterou on sám často a rád používal, když o sobě mluvil jako o hloupé huse. Například napsal, že ačkoli je husa pták domácí, hloupý a nelétavý vysoko, přesto se nedal zastrašit klatbou a začal létat. A kvůli jeho odvážnému příkladu začali létat i jiní ptáci, kteří se do té doby neodvážili vzlétnout.
Naše škola se zapojila do vzdělávací kampaně „ Husovy stopy“ ve školách. Obdrželi jsme nalepovací letící husu s nápisem „600 let žije mezi námi“ a 12 stop obsahující 12 hodnot Jana Husa, které po sobě českému národu zanechal jako dědictví: VÍRA, PRAVDA, ČISTOTA, SVOBODA, DŮSTOJNOST, ODVAHA, ÚCTA, POKORA, ODPUŠTĚNÍ, RADOST, LÁSKA, VĚČNOST. Tato slova vyvolávají různé asociace, představy a emoce.
Aktuálním tématem jsme se zabývali i v hodinách vlastivědy, které jsme pojali ve formě projektu. Žáci zjišťovali informace ohledně dětství, vzdělání, myšlenky kázání, úmrtí Jana Husa. Společně jsme vytvořili myšlenkovou mapu a v závěru projektu si žáci vyzkoušeli svoji paměť – sdělovali, co si vše o Janu Husovi zapamatovali, dozvěděli a vše zapsali. V hodinách čtení si žáci vyzkoušeli dramatizaci upálení Jana Husa, kde se v Kostnici snažil obhájit své učení a které mu bylo nakonec odepřeno.
S tímto projektem je i spojena soutěž „Husovy stopy“. Do soutěže bylo nutno zaslat fotografii nalepené letící husy společně s 12 odkazy Jana Husa. Kromě této fotografie jsme zaslali i tu, na které je vidět, jak jsme se mistrem Janem Husem zabývali nejen my, ale i IV. A.
Mgr. Ilona Vakešová
třídní učitelka IV. B